Die Agt Elemente Van Tqm
Die Agt elemente van TQM Nayantara Padhi 22 Total Quality Management (TQM) is 'n bestuursbenadering wat sy oorsprong in die 1950's en het geleidelik meer gewild sedert die vroeë 1980's. Totale kwaliteit is 'n beskrywing van die kultuur, houding en organisasie van 'n maatskappy wat daarna streef om kliënte te voorsien met produkte en dienste wat hulle behoeftes te bevredig. Die kultuur vereis gehalte in alle aspekte van die maatskappy se bedrywighede, met prosesse wat reg gedoen die eerste keer en defekte en afval uitgeroei uit bedrywighede. Om suksesvol te wees implementering TQM, 'n organisasie moet konsentreer op die agt belangrike elemente: Etiek integriteit Vertroue opleiding spanwerk leierskap erkenning kommunikasie Hierdie vraestel is bedoel om die agt elemente bestaan TQM beskryf. sleutelelemente TQM is geskep om 'n filosofie wat maak gehalte die dryfkrag agter inisiatiewe leierskap, ontwerp, beplanning, en verbetering te beskryf. Vir hierdie, TQM vereis die hulp van die agt belangrike elemente. Hierdie elemente kan verdeel word in vier groepe volgens hul funksie. Die groepe is: I. Stigting Dit sluit in: Etiek, integriteit en vertroue. II. Boustene Dit sluit in: opleiding, Spanwerk en Leierskap. III. Bindend mortier Dit sluit in: Kommunikasie. IV. Roof Dit sluit in: Erkenning. I. Foundation TQM is gebou op 'n fondament van etiek, integriteit en vertroue. Dit bevorder openheid, eerlikheid en opregtheid en laat betrokkenheid deur almal. Dit is die sleutel tot die ontsluiting van die uiteindelike potensiaal van TQM. Hierdie drie elemente skuif saam, maar elke element bied iets anders as die TQM konsep. 1. Etiek Etiek is die betrokke met 'n goeie en slegte in enige situasie dissipline. Dit is 'n twee-fasette onderwerp verteenwoordig deur organisatoriese en individuele etiek. Organisatoriese etiek te vestig 'n besigheid etiese kode wat riglyne wat alle werknemers is om te voldoen aan in die uitvoering van hul werk beskryf. Individuele etiek sluit persoonlike regte of onregte. 2. Integriteit Integriteit beteken eerlikheid, moraliteit, waardes, regverdigheid, en die nakoming van die feite en opregtheid. Die eienskap is wat kliënte (interne of eksterne) verwag en verdien om te ontvang. Mense sien die teenoorgestelde van integriteit as valsheid. TQM sal nie werk in 'n atmosfeer van valsheid. 3. Trust Trust is 'n byproduk van integriteit en etiese gedrag. Sonder vertroue kan die raamwerk van TQM nie gebou word. Trust bevorder volle deelname van alle lede. Dit laat bemagtiging wat trots eienaarskap moedig en dit moedig verbintenis. Dit laat besluitneming op gepaste vlakke in die organisasie, bevorder individuele risiko's te neem vir deurlopende verbetering en help om te verseker dat metings fokus op die verbetering van die proses en is nie gewoond aan mense stry. Vertroue is noodsaaklik om kliëntetevredenheid te verseker. So, vertroue bou die koöperatiewe omgewing noodsaaklik vir TQM. Gebasseer op die sterk fondament van vertroue, etiek en integriteit, is bakstene geplaas op die dak van erkenning te bereik. Dit sluit in: 4. Opleiding Opleiding is baie belangrik vir mense om te hoogs produktief wees. Toesighouers is self verantwoordelik vir die implementering van TQM binne hul departemente, en onderrig van hul werknemers die filosofieë van TQM. Opleiding wat werknemers vereis is interpersoonlike vaardighede, die vermoë om te funksioneer binne spanne, probleemoplossing, besluitneming, werk bestuur prestasie analise en verbetering, Bedryfsekonomie en tegniese vaardighede. Tydens die skepping en vorming van TQM, is werknemers opgelei sodat hulle effektief werknemers vir die maatskappy kan wees. 5. Spanwerk Om suksesvol te wees in besigheid geword, spanwerk is ook 'n belangrike element van TQM. Met die gebruik van spanne, sal die besigheid vinniger en beter oplossings te ontvang om probleme. Spanne bied ook meer permanente verbeterings in prosesse en bedrywighede. In spanne, mense voel meer gemaklik opvoeding probleme wat mag voorkom, en kan hulp van ander werkers te kry om 'n oplossing te vind en sit in plek. Daar is hoofsaaklik drie tipes spanne wat TQM organisasies aan te neem: A. Kwaliteit verbetering spanne of uitnemendheid spanne (QITs) Dit is tydelike spanne met die doel van die hantering van spesifieke probleme wat dikwels herhaal. Hierdie spanne is ingestel vir n tydperk van drie tot twaalf maande. B. Probleemoplossing spanne (PST) Dit is tydelike spanne om sekere probleme op te los en ook om oorsake van probleme te identifiseer en te oorkom. Hulle oor die algemeen duur van een week tot drie maande. C. Natuurlike werkspanne (NWTs) Hierdie spanne bestaan uit klein groepies van geskoolde werkers wat take en verantwoordelikhede te deel. Hierdie spanne gebruik begrippe soos betrokkenheid werknemer spanne, self-bestuur spanne en gehalte sirkels. Hierdie spanne oor die algemeen werk vir een tot twee uur per week. 6. Leierskap Dit is moontlik die belangrikste element in TQM. Dit blyk oral in organisasie. Leierskap in TQM vereis dat die bestuurder om 'n inspirerende visie voorsien, maak strategiese rigtings wat deur almal verstaan en om waardes wat ondergeskiktes te lei wakker. Vir TQM om suksesvol te wees in die besigheid, moet die toesighouer word gepleeg in die voorste sy werknemers. 'N Toesighouer moet verstaan TQM, glo in dit en dan demonstreer hul geloof en toewyding deur hul daaglikse praktyke van TQM. Die toesighouer maak seker dat strategieë, filosofieë, waardes en doelwitte neer deur oorgedra uit die organisasie te fokus, duidelikheid en leiding te gee. 'N Belangrike punt is dat TQM het in te voer en onder leiding van die topbestuur. Toewyding en persoonlike betrokkenheid vereis van die topbestuur in die skep en implementering van duidelike kwaliteit waardes en doelwitte in ooreenstemming met die doelwitte van die maatskappy en in die skep en implementering van goed gedefinieerde stelsels, metodes en prestasiemaatstawwe vir die bereiking van daardie doelwitte. III. bindend mortier 7. Kommunikasie Dit bind alles saam. Vanaf fondasie tot dak van die TQM huis, is alles gebind deur 'n sterk klei van kommunikasie. Dit dien as 'n belangrike skakel tussen al die elemente van TQM. Kommunikasie beteken 'n algemene begrip van die idees tussen die sender en die ontvanger. Die sukses van TQM vereis kommunikasie met en onder al die organisasie lede, verskaffers en kliënte. Toesighouers moet oop lugweë te hou waar werknemers kan stuur en inligting oor die TQM proses ontvang. Kommunikasie tesame met die deel van korrekte inligting is noodsaaklik. Vir kommunikasie om geloofwaardig te wees moet die boodskap duidelik te wees en ontvanger moet interpreteer in die manier waarop die sender bedoel. Daar is verskillende maniere van kommunikasie soos: A. Afwaartse kommunikasie Dit is die dominante vorm van kommunikasie binne 'n organisasie. Voorleggings en besprekings basies doen. Deur hierdie die toesighouers in staat werknemers duidelik TQM te maak. B. Opwaartse kommunikasie Deur hierdie die laer vlak van die werknemers in staat is om voorstelle te gee aan die boonste bestuur van die invloed van TQM. As werknemers verskaf insig en opbouende kritiek, moet toesighouers effektief luister na die situasie wat ontstaan deur die gebruik van TQM reg te stel. Dit vorm 'n vlak van vertroue tussen toesighouers en werknemers. Dit is ook soortgelyk aan die bemagtiging van kommunikasie, waar toesighouers oophou ore en luister na ander. C. Sideways kommunikasie Hierdie tipe kommunikasie is belangrik, want dit breek grense tussen departemente. Dit laat ook die hantering van kliënte en verskaffers in 'n meer professionele wyse. 8. Erkenning Erkenning is die laaste en finale element in die hele stelsel. Dit moet voorsien word vir beide voorstelle en prestasies vir spanne sowel as individue. Werknemers streef daarna om erkenning te ontvang vir hulself en hul spanne. Opsporing en die erkenning van bydraers is die belangrikste taak van 'n toesighouer. As mense word erken, kan daar groot veranderinge in selfbeeld, produktiwiteit, gehalte en die hoeveelheid moeite vermaan om die taak op hande. Erkenning kom in sy beste vorm wanneer dit onmiddellik na 'n aksie wat 'n werknemer verrig het. Erkenning kom op verskillende maniere, plekke en tyd soos, Maniere Dit kan wees deur middel van 'n persoonlike brief van die topbestuur. Ook deur toekenning feeste, gedenkplate, trofeë ens Plekke Goeie presteerders erken kan word in die voorkant van departemente, op prestasie rade en ook in die voorkant van die topbestuur. Tyd Erkenning kan te eniger tyd soos in personeelvergadering, jaarlikse toekenning feeste, ens Afsluiting Ons kan aflei dat hierdie agt elemente is die sleutel om te verseker die sukses van TQM in 'n organisasie en dat die toesighouer is 'n groot rol in die ontwikkeling van hierdie elemente in die werkplek. Sonder hierdie elemente, kan die sake-entiteite nie suksesvol TQM implementeerders. Dit is baie duidelik uit die bogenoemde bespreking dat TQM sonder om integriteit, etiek en vertroue sal 'n groot nalatig wees, in werklikheid is dit sou onvolledig wees. Opleiding is die sleutel waarmee die organisasie skep 'n TQM omgewing. Leierskap en spanwerk gaan hand aan hand. 'N Gebrek aan kommunikasie tussen departemente, toesighouers en werknemers te skep 'n las op die hele TQM proses. Laaste maar nie die minste nie, moet erkenning gegee word aan mense wat bygedra het tot die algehele voltooide taak. Dus, lei deur 'n voorbeeld, trein werknemers om 'n kwaliteit produk te lewer, skep 'n omgewing waar daar geen vrees om kennis te deel, en gee krediet waar krediet verskuldig is die leuse van 'n suksesvolle TQM organisasie.
Comments
Post a Comment